Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leœnej w Rogowie

LZD | Wydział Leœny | SGGW
Działalnoœć CEPL | Ważne adresy | Obiekty dydaktyczne | Œwięta w LZD |Jak do nas trafić | Kontakt
Lekcje w lesie | Program dla szkół | Szkolenia | Konkursy | Materiały dydaktyczne
Zapraszamy | Współczesne zagadnienia edukacji leœnej | Aktywne metody ochrony przyrody | Zorganizuj konferencję w Rogowie
Wydawnictwa | Artykuły | Galeria zdjęć
Informacje ogólne | Komitet Redakcyjny | Zeszyty SiM | Informacje dla autorów | Recenzja | Kontakt | Zamawianie
Aktualnoœci | O Muzeum | Zwiedzanie | Edukacja | Kontakt
Założenia | Aktualnoœci | Edycje | Promocja | Wydawnictwa | Artykuły | Zdjęcia i głosy sów | Sowoteka | Wypluwnik | Sztuczne gniazda

Zeszyt 53 Studia i Materiały CEPL

Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leœnej

Powiększ

Studia i Materiały Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej R.19, Zeszyt 55/1/2018
wersją pierwotną Zeszytu jest wersja drukowana

EDUKACJA PRZYRODNICZO-LEŚNA DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU

 

 

Zamawiam: koszty dystrybucji

Spis treœci

* * * * *

Artykuły
Articles

  • Cele zrównoważonego rozwoju do roku 2030 (SDGs 2030) i cele różnorodności biologicznej do
    roku 2030 (cele z AICHI) w kontekście działań edukacyjnych
    Sustainable Development Goals 2030 (SDG's 2030) and Aichi Biodiversity Targets for 2020 as important
    challenge for education.

    Anna Kalinowska 
    [pobierz pdf]

  • Edukacja przyrodnicza dla zrównoważonego rozwoju w opinii studentów AWF Warszawa
    i Politechniki Warszawskiej
    Environmental education for sustainable development in opinions of students of Academy of Physical
    Education in Warsaw and Warsaw University of Technology.

    Katarzyna Dzioban [pobierz pdf]

  • Góra wspólnym dziedzictwem, czyli jak doskonalić edukację na rzecz zrównoważonego rozwoju
    pogranicza polsko-słowackiego
    The mountain as a commonheritage, how to improve education for the sustainable development of the
    Polish-Slovakborderland.

    Magdalena Frączek, Katarzyna Fujak, Zuzana Kertysova, Grażyna Trybała [pobierz pdf]

  • Wiedza przyrodniczo-leśna w szkołach ponadpodstawowych w dobie zrównoważonego rozwoju
    Nature-forest knowledge in secondary schools in the times of sustainable development.
    Mateusz Jackowiak, Piotr Kowal, Katarzyna Jackowiak [pobierz pdf]

  • Ocena walorów krajobrazowych rzeki Łyny na odcinku Sępopol - granica państwa
    Evaluation of landscape values of Łyna River on the line between Sępopol and state border.
    Paweł Masłowski, Emilia Janeczko [pobierz pdf]

  • Zanieczyszczenie światłem - czarna plama w edukacji!
    Light pollution - black mark in education!
    Karolina Jasińska, Piotr Kowal [pobierz pdf]

  • Uniwersytet Młodego Odkrywcy jako przykład edukacji przyrodniczo-leśnej dla
    zrównoważonego rozwoju
    Young Explorer University as an example of nature-forest education for sustainable development.
    Piotr Kowal, Daria Sikorska, Justyna Majewska, Mateusz Jackowiak [pobierz pdf]

  • Ekonomiczne aspekty tworzenia produktów sylwaturystycznych na przykładzie Nadleśnictwa
    Smardzewice
    Economic aspects of creating silvaturist products on the example of the Smardzewice Forest District.
    Karolina Felczak, Agnieszka Mandziuk, Stanisław Parzych [pobierz pdf]

  • Rekreacyjna wartość Leśnego Kompleksu Promocyjnego "Lasy Olsztyńskie"
    The recreactional value of the "Lasy Olsztyńskie" Promotional Forest Complex.
    Agnieszka Kaczyńska, Agnieszka Mandziuk, Stanisław Parzych [pobierz pdf]

  • Stan wiedzy o zrównoważonym rozwoju w Wielkopolsce - czy edukacja jest potrzebna?
    Knowledge about Sustainable Development in the Wielkopolska Region - is Education Needed?
    Patrycja Opalińska, Małgorzata Krokowska-Paluszak, Adrian Łukowski, Agnieszka Błasiak, Anna
    Wierzbicka, Maciej Skorupski
     [pobierz pdf]

  • Media społecznościowe i ich znaczenie w edukacji przyrodniczej
    Social media and their role of nature education.
    Joanna Pietrzak-Zawadka, Radosław Lewoń [pobierz pdf]



  • Edukacja na rzecz odpowiedzialnej turystyki na terenach przyrodniczo cennych - idea Leave no Trace
    Education for responsible tourism in naturally valuable areas - the idea of Leave no Trace.
    Przemysław Płoskonka [pobierz pdf]



  • Edukacja związana tematycznie z ochroną przyrody w Lasach Państwowych, realizowana przez
    inne jednostki
    Education thematically connected with nature protection in the State Forests, implemented by other entities.
    Ewa Referowska-Chodak [pobierz pdf]




  • Rola gospodarki łowieckiej w ochronie przyrody
    The role of hunting management in nature conservation.
    Marian Flis [pobierz pdf]

    NOTATKI
    notes

    • Edukacja łowiecka w edukacji dla zrównoważonego rozwoju - jak, kiedy?
      Game Management Education as Part of Education for Sustainable Development - When, How?
      Anna Wierzbicka, Łukasz Stańczak, Maciej Skorupski [pobierz pdf]

    • Edukacja leśna a założenia nowej podstawy programowej
      Forest education and the assumptions of the new core curriculum.
      Ilona Mrowińska [pobierz pdf]

    • Zrównoważony rozwój w edukacji leśnej - jak? Przykłady dobrych praktyk
      Sustainable Development in Forest Education - How? Good Practice Example
      Anna Wierzbicka [pobierz pdf]

    • Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju w działaniach Sekcji Edukacji Leśnej Koła
      Naukowego Leśników Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie
      Education for sustainable development in the activities of the Forest Education Section Foresters Scientific
      Club, University of Agriculture in Cracow.

      Jakub Wyka, Zuzanna Sidorowicz, Fabian Przepióra, Magdalena Frączek [pobierz pdf]

    • Edulabowe kształcenie
      Edulab education.
      Magdalena Greczuk
      [pobierz pdf]

    • Edukacyjna przygoda z EZR w Nadleśnictwie Olsztynek - rewolucja czy ewolucja edukacji leśnej?
      Educational adventure with Sustainable Development in Olsztynek Forest District - a revolution or evolution of
      forest education?

      Justyna Haładaj
      [pobierz pdf]

    • Konkursy wiedzy o pasterstwie jako przykład edukacji dla zrównoważonego rozwoju w
      Tatrzańskim Parku Narodowym
      The contest on knowledge about shepherding as an example of education for sustainable development in
      Tatra National Park.

      Małgorzata Kot
      [pobierz pdf]

    • Zrównoważony rozwój a zjawiska katastrofalne na przykładzie działań edukacyjnych
      Tatrzańskiego Parku Narodowego
      Sustainable development and catastrophic events in educational program of Tatra National Park.
      Marek Kot [pobierz pdf]

    • "Oko lasu" - obraz i współczesne media w ręku edukatora
      "The Eye of the Forest" - Video Image and Communication Media in the Hands of a Forest Educator.
      Małgorzata Krokowska-Paluszak, Patrycja Opalińska, Adrian Łukowski, Agnieszka Błasiak, Anna
      Wierzbicka, Arkadiusz Gruchała, Maciej Skorupski
      [pobierz pdf]

    • Możliwość wykorzystania grzybów w edukacji dla zrównoważonego rozwoju
      The possibility of using mushrooms in education for sustainable development.
      Anna Sołtys, Grzegorz Zawadzki [pobierz pdf]

    • Edukacja leśna dzieci w przedszkolach i szkołach podstawowych
      Forest education for children in kindergarten and primary schools.
      Natalia Korcz [pobierz pdf]



 

Zadanie p.n. "Druk zeszytów Studia i Materiały Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej w Rogowie
oraz zakup pomocy dydaktycznych do Muzeum Lasu i Drewna"
Wartość zadania ogółem: 65 732,48 PLN
Zadanie dofinansowane przez: Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi w formie dotacji w wysokości: 59 159 PLN
www.zainwestujwekologie.pl


<< Previous • Next >>

O CEPL | Dojazd | Aktualizacja: 27.09.2018 | © Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leœnej