Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leœnej w Rogowie

LZD | Wydział Leœny | SGGW
Działalnoœć CEPL | Ważne adresy | Obiekty dydaktyczne | Œwięta w LZD |Jak do nas trafić | Kontakt
Lekcje w lesie | Program dla szkół | Szkolenia | Konkursy | Materiały dydaktyczne
Zapraszamy | Współczesne zagadnienia edukacji leœnej | Aktywne metody ochrony przyrody | Zorganizuj konferencję w Rogowie
Wydawnictwa | Artykuły | Galeria zdjęć
Informacje ogólne | Komitet Redakcyjny | Zeszyty SiM | Informacje dla autorów | Recenzja | Kontakt | Zamawianie
Aktualnoœci | O Muzeum | Zwiedzanie | Edukacja | Kontakt
Założenia | Aktualnoœci | Edycje | Promocja | Wydawnictwa | Artykuły | Zdjęcia i głosy sów | Sowoteka | Wypluwnik | Sztuczne gniazda

Zeszyt 50 Studia i Materiały CEPL

Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leœnej

Powiększ

Studia i Materiały Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej R.19, Zeszyt 50/1/2017
wersją pierwotną Zeszytu jest wersja drukowana

Trudne tematy w edukacji przyrodniczo-leśnej

 

Zamawiam: koszty dystrybucji

Spis treœci

* * * * *

Artykuły
Articles

  • Akarofobia - czy rodzice z Wielkopolski boją się kleszczy?
    Acarophobia - Are parents from the Wielkopolska Region afraid of ticks?
    Agnieszka Błasiak, Patrycja Opalińska, Adrian Łukowski, Małgorzata Krokowska-Paluszak, Anna Wierzbicka, Maciej Skorupski [pobierz pdf]

  • Co kształtuje podejście społeczeństw do łowiectwa?
    What shapes public attitude toward hunting?
    Anna Wierzbicka, Maciej Skorupski [pobierz pdf]

  • Czy leśnikom wypada mówić o kosztach ochrony przyrody?
    Is it proper for foresters to talk about the cost of nature conservation?
    Ewa Referowska-Chodak [pobierz pdf]

  • Czy poszerzanie wiedzy w zakresie użytkowania zasobów runa leśnego to dobry pomysł?
    Extending the awareness and knowledge of forest undergrowth use - is it a good idea?
    Paweł Staniszewski, Wiesława Ł. Nowacka, Alicja Gasek, Jarosław Oktaba [pobierz pdf]

  • Edukacja leśna na terenie Kampinoskiego Parku Narodowego - opinie studentów Politechniki Warszawskiej na temat wykorzystania questu
    Forest education in the Kampinos National Park - opinions of students of Warsaw University of Technology about using the quest
    Katarzyna Dzioban, Przemysław Płoskonka, Karolina Likhtarovich [pobierz pdf]

  • Efektywność edukacji leśnej społeczeństwa
    The efficiency of forest education of society
    Ewa Referowska-Chodak [pobierz pdf]

  • Fokusowe gatunki w ochronie przyrody w lasach
    Focal species in nature protection in forests
    Dorota Zawadzka, Stanisław Drozdowski, Grzegorz Zawadzki, Wojciech Madej, Piotr Pierchała, Anna Sołtys [pobierz pdf]

  • Konsumpcja dziczyzny i jej wpływ na postrzeganie myślistwa -- badania pilotażowe w klubach seniora
    Venison Consumption and its Impact on the Perception of Hunting - Research in Senior Clubs
    Patrycja Opalińska, Adrian Łukowski, Małgorzata Krokowska-Paluszak, Agnieszka Błasiak, Anna Wierzbicka, Maciej Skorupski, Adrianna Jaszczak [pobierz pdf]

  • Kradzieże drewna na terenie RDLP w Radomiu i w Poznaniu w latach 2003-2012
    Thefts of Wood in the Poznań and Radom Regional Directorates of State Forests
    Artur Wojciech Borkowski, Anna Wierzbicka, Arkadiusz Gruchała, Maciej Skorupski [pobierz pdf]

  • Kłusownictwo na terenie rd LP w Poznaniu i Radomiu na przestrzeni 12 lat
    Poaching in the Area of the Regional Directorates of State Forests in Poznań and Radom over a Period of 10 Years
    Artur Wojciech Borkowski, Anna Wierzbicka, Arkadiusz Gruchała, Maciej Skorupski [pobierz pdf]

  • Las i rola współczesnego leśnika widziane oczami społeczeństwa
    Forest and the Role of the Modern Forester, Seen Through the Eyes of Society
    Małgorzata Krokowska-Paluszak, Patrycja Opalińska, Adrian Łukowski, Agnieszka Błasiak, Anna Wierzbicka, Maciej Skorupski, Jacek Sagan, Arkadiusz Gruchała, Robert Tomusiak [pobierz pdf]

  • Mechanizacja w leśnictwie - dobra czy zła? Punkt widzenia społeczności lokalnych
    Mechanization in forestry - good or bad? The local communities point of view
    Wiesława Ł. Nowacka, Paweł Staniszewski, Gasek Alicja [pobierz pdf]

  • Mieszczuchy z lasów i pól a edukacja przyrodnicza
    The urbanites from forests and fields and nature education
    Karolina Jasińska, Piotr Kowal, Dagny Krauze-Gryz, Joanna Werka, Anna Golke, Dorota Chrobak-Chmiel  [pobierz pdf]

  • O bioróżnorodności dla przyszłości - czyli jak uczyć, że sarna nie jest żoną jelenia?
    How to teach that a roe deer is not a wife of a red deer?
    Karolina Gajewska, Magda Kaczmarek-Okrój, Marlena Wojciechowska, Wanda Olech, Krzysztof Klimaszewski  [pobierz pdf]

  • Postrzeganie żubra w Bieszczadach - lokalna społeczność a edukacja przyrodniczo-leśna
    The perception of wisents in the Bieszczady Mountains - ecological education and the local community
    Katarzyna Kara, Ryszard Paszkiewicz [pobierz pdf]

  • Potencjalne i realne zagrożenia dla środowiska leśnego wynikające z organizacji zawodów w biegu na orientację
    The potential and real threats to the forest environment resulting from organization the foot-orienteering events
    Piotr Cych [pobierz pdf]

  • Promocja drewna - zagadnienie, które powinno być poruszane w edukacji leśnej?
    Promotion of wood - as a topic for forest education
    Anna Zawadzka [pobierz pdf]

  • Rola lasów i gleb leśnych w sekwestracji węgla - ważne zagadnienie w edukacji przyrodniczo-leśnej
    społeczeństwa w aspekcie zmian klimatu
    The role of forests and forests soils in carbon sequestration - important problem in nature - forestry education in the aspect of climate change
    Lidia Oktaba, Marek Kondras, Jarosław Oktaba [pobierz pdf]

  • Telewizja głównym środkiem masowego przekazu informacji o łowiectwie i myśliwych - badania społeczne
    Television as a source of of information about game management - social research
    Adrian Łukowski, Małgorzata Krokowska-Paluszak, Patrycja Opalińska, Agnieszka Błasiak, Anna Wierzbicka, Maciej Skorupski, Jacek Sagan, Arkadiusz Gruchała, Robert Tomusiak [pobierz pdf]

  • Współpraca: lasy - społeczności lokalne widziana okiem mieszkańców pobliża lasów
    Cooperation between forest administration and local communities seen by residents living in the vicinity of forests
    Wiesława Ł. Nowacka, Paweł Staniszewski, Alicja Gasek [pobierz pdf]

NOTATKI
notes

  • Blaski i cienie ochrony króla puszczy
    Lights and shadows of the king of the forest protection
    Magda Kaczmarek-Okrój, Marlena Wojciechowska, Karolina Gajewska, Wanda Olech [pobierz pdf]

  • Czego o lesie, leśnictwie i leśnikach dowiadują się uczniowie z podręczników szkolnych?
    What about the forest, forestry and foresters learn students with textbooks?
    Barbara Czołnik 
    [pobierz pdf]

  • Czy Facebook pozwala rozwiązać konflikt społeczny? Studium przypadku konfliktu o ośrodek edukacji przyrodniczo-leśnej Nadleśnictwa Łopuchówko
    Does Facebook Help to Solve Social Conflict? Case Study of a Conflict over the Łopuchówko Forest District Forest Education Center
    Karolina Kapałka-Boratyńska, Tomasz Sobalak, Anna Wierzbicka, Maciej Skorupski [pobierz pdf]

  • Demagogia wielkich liczb o lasach - medialne zamieszanie na temat lasów w Polsce i Puszczy Białowieskiej
    Demagogy of great numbers about the woods - a media misunderstandings regarding the forests in Poland and the Bialowieża Forest
    Michał Orzechowski [pobierz pdf]

  • Dynamiczny kierunek rozwoju nauk leśnych w edukacji przyrodniczej
    Dynamic development of forest sciences in natural education
    Gasek Alicja, Wiesława Ł. Nowacka, Paweł Staniszewski [pobierz pdf]

  • Edukacja przyrodniczo-łowiecka społeczeństwa realizowana przez Polski Związek Łowiecki
    Educating the public in the recent years became the priority and primary activity of the Polish Hunting Association
    Marian Flis, Bartłomiej Popczyk, Diana Piotrowska [pobierz pdf]

  • Edukacja przyrodnicza dzieci niepełnosprawnych - wybrane aspekty
    Environmental education of children with disabilities - some aspects
    Małgorzata Woźnicka, Dorota Kargul-Plewa [pobierz pdf]

  • Edukacja przyrodniczo-leśna w Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa w Warszawie
    Nature and forestry education in Museum of Hunting and Horsemanship
    Anna Posłuszna [pobierz pdf]

  • Funkcjonowanie i rola sztucznego ekosystemu wodnego w edukacji przyrodniczo-leśnej na przykładzie Centrum Wodnego SGGW w Warszawie
    Functioning and role of artificial aquatic ecosystem in natural - forest education on example Water Centre Warsaw University Of Life Sciences
    Piotr Kowal, Karolina Jasińska, Dagny Krauze-Gryz [pobierz pdf]

  • Gospodarka leśna w strategii zmian wzorców produkcji i konsumpcji na sprzyjające realizacji zasad trwałego, zrównoważonego rozwoju - wyzwania edukacyjne
    Forestry within the strategy of change production and consumption patterns to favor the implementation of the principles of sustainable development; educational challenges
    Jarosław Oktaba, Paweł Staniszewski [pobierz pdf]

  • Nie dla polowań w Puszczy Zielonka! Studium przypadku konfliktu między myliwymi a społecznocią lokalną
    No to hunting in Puszcza Zielonka! Case study of a conflict between hunters and members of local community
    Tomasz Sobalak, Karolina Kapałka-Boratyńska, Anna Wierzbicka, Maciej Skorupski [pobierz pdf]

  • Retencja wodna w edukacji przyrodniczo-leśnej
    Retention of natural water in education - forest
    Dorota Kargul-Plewa, Emilia Janeczko, Małgorzata Woźnicka [pobierz pdf]

  • Założenia koncepcji edukacji przyrodniczo-lenej w Szkole Podstawowej im. Rotmistrza Witolda Pileckiego w Będargowie
    Concept assumptions of comprehensive natural-forest education in the Primary School of Witold Pilecki in Będargowo
    Piotr Szczypa, Mariusz Wojewoda [pobierz pdf]

  • Zagospodarowanie w lasach miejskich alternatywą dla rozwoju bazy turystyki lokalnej w kontekście oczekiwań społecznych
    Urban forest management as an alternative to the development of local tourism in the context of social expectations
    Jacek Grzegorz Chudy [pobierz pdf]


Wydano dzięki dofinansowaniu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony ŚŒrodowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi w ramach zadania:
"Druk zeszytów Studia i Materiały CEPL w Rogowie oraz albumu Wartośœci kulturowo-przyrodnicze LZD w Rogowie".
Konkurs: "Edukacja ekologiczna mieszkańców województwa łódzkiego - edycja 2016".
Koszt całkowity zadania: 69 250,00 zł, kwota dofinansowania: 58 862,00 zł.




<< Previous • Next >>

O CEPL | Dojazd | Aktualizacja: 05.10.2017 | © Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leœnej